donderdag 10 oktober 2013

Poëzie


Begin september namen we deel aan een poëzieworkshop. 

Vorige week kregen we bericht dat Stine en Michelle genomineerd waren voor de poëziewedstrijd Melopee.
Afgelopen zaterdag mochten zij in het kasteel van Laarne naar de receptie van de poëziewedstrijd.
Hun gedichten werden gepubliceerd in een bundeltje, samen met nog gedichten van kinderen uit Kalken en Laarne. 

Proficiat, Stine en Michelle!



Ik wil een wolkje zijn
Dan zorg ik ervoor dat de zon altijd schijnt
Met een beetje regen voor de planten
Als je me zoekt, roep me dan
Dan roep ik terug

 (Stine Rots)

Ik wil een lolly zijn
Dan was ik zo kleurrijk
En zat ik altijd verpakt in een papiertje
Dan had ik nooit koud!

(Michelle Amelinckx)



Hieronder vinden jullie nog enkele gedichten die jullie in groep schreven tijdens de workshop.

Ik ben een walvis
Ik wil geen walvis zijn
Ik wil een kind zijn
Die chocolade kan proeven
Blijven eten
Oeps… hij wordt zo groot als ik


Ik wou dat ik een speelbal was
Dan konden twee kinderen met me spelen
Rollen in het gras
Het meisje basket met me
Bong bong bong



Toverboom
Poezenpoot MIAUW
Gargamel kasteel lichtjes
Toverketel brubbel brubbel wolk
Smurfen!
 



Ik ging vissen
Er was iets mis
Ik wist niet wat
Er blaast iets in mijn nek
Wat zou het zijn?
Is het een paard?
Ach nee, het is de wind

Geen opmerkingen:

Een reactie posten